Mangans köttbullar

I tisdags gjorde jag pappas köttbullar innan jag och elin skulle spinna i 75 min (som förövrigt var varmt, jobbigt men kanska kul. I alla fall när man var kvar. Dock skavsår i rumpan 2 dagar efter...). Köttisarna är så sjukt goda, det är ölen och den lätta stekningen som gör det :) 
 
Köttfärs
Salt
All- round krydda
Lättöl
1 ägg
Finriven lök (jag hade 2 små gullökar)
Svartpeppar
Margarin till stekning
 
Blanda allt och smaka av. Det ska var mycket öl, vi hade en halv burk och ganska mycket all round krydda. Stek väldigt lätt (ska näääästan vara lite råa i mitten) i margarinte och servera med fullkornspasta, ketchup och sallad eller morötter. Kom ihåg att VÅGA KRYDDA! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback