Jordgubbspannkakor

Gårdagens frukost som var så god. Eftersom jag stekte i kokosolja blev det en exotisk smakupplevelse och smakade nästan lite som mackoer :D. I alla fall, måste börja bomba bloggenmed recept och ej hitta nya, för min mobils minne är överfullt och vill ej ladda över alla bra recept till datorn... Här kommer det braiga receptet som man kan bya ut jordisarna mot andra bär, tex hallon eller blåbär. Varför inte apelsin eller citron? 
 
 
1.25 dl havregryn (jag valde fiber)
1 ägg
1/2 banan
2 msk kvarg
5-6 jordgubbar
3/4 msk bakpulver
2 msk mjölk
 
Tina jordgubbarna lätt om de varit frysta och mixa alla ingredienser i en mixer. Stek på låg värme i t.ex. lite kokosolja eller rapsolja. Jag Toppade med ett bananmoussé gjort av: 1/2 banan (lite lätt fryst), 1 tsk kvarg, i msk kokos som jag mixade.
 
Yummy for my tummy <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback