Tips: SÖTSUG

Alla snackar om sötsug och hur man blir av med det. Som en rutinerad "sötsugare" har jag listat upp några tips som fungerar för mig:
 
1. Ha ALLTID tuggummi (helst med mintsmak) till hands när glassen i frysen lockar.
2. Tänk att du är stark och att du kommer känna dig stolt efter att du klarat att motstå och att lördagsgodiset kommer smaka ÄNNU godare efter en veckas fastande.
3. Gå ifrån rummet/affären där sötsakerna befinner sig.
4. Ta en frukt eller lite nötter.
5. Det bästa tipset: BÖRJA INTE ÄTA för då är det kört. Just sayin'.
 

Det sista tipset fungerar lätt bäst! Nu känner jag inte samma sötsug som förut och efter ett träningspass lockar inte en påse godis lika hårt som det gjorde förut. Klart jag dagligen blir sötsugen, men det går bättre och bättre. Haha kommer ihåg första veckan utan godis och kakaor. Det gick verkligen inte att gå in på ICA, höll på att bli galen. Är man sjuk räknas glass inte som en sötsak dock, utan mer som "fööda-för-att-överleva" ;)
 
Bara små tips ifrån en liten tjej i Sveriges äldsta stad. 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback