CHOKLAD, ett mästerverk

Alla vi människor, speciellt tjejer, har måååånga ursäkter för att få i oss av den ljuvliga skapelsen, choklad. När vi ska vara nyttiga men ändå lyxa till det går vi till ICA och köper oss en 70% chokladkaka. "Oj vad nyttigt" tänker vi. Men fel. Fel. Fel. FEL! Min kära mor var nämligen på chokladprovning (så bra att hon glömde mig på innebandyträningen...) och choklad är en hel vetskap. Ett mästerverk helt enkelt. Det är inte mängden kakao som räknas utan fettet. Det ska INTE vara kokosfett utan kakaosmör i chokladkakan. Tydligen hade ägaren av Sigtunas chokladfabrik http://www.rcchocolat.se/ (gratis reklam för dem. OM NI SER DETTA, RC, SÅ ÄÄÄÄLSKAR JAG ER VARMA CHOKLAD!!). berättat massa saker om dess uppkomst och hur "vanlig choklad" förstör skogar blablabla. Mamma var helt lyrisk och "ska baaara köpa 49 kronors chokladkakor, kakao och aaallt med choklad där". Jomen ett problem: Vad händer med oss fattiga studenter?? Lösningen var enkel: Köp Lindt iställer för Marabou. 
 
För att känna smaken av chokladen ska du:
1. Lukta på den
2. Lägga biten på din tunga
3. Suga sakta medan du andas in genom munnen och ut genom näsan.
 
Då hinner tydligen aromen sugas bak till din bakre del av tungan och upp i näsan.
 
Vad säger vi om det tjejer?  Lite pensionärsätning över det hela. In i munnen, tugga, njut och tryck in nästa. Det, det kallar jag för chokladätning.
 
-Klaros 
 
 
Fatta att jag halvdog när hon kom hem. Och ja, vi hade en grym chokladätning. Och ja 2, jag åt av allt. Med gott samvete!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback