Exotisk gröt

 
I morse kände jag för att liva upp min gröt lite och vilken frukt passar inte utmärkt till det jobbet om inte apelsinen? Så valet var lätt. Det blev grymt gott, så det tipsar jag verkligen om och enkelt att göra dessutom.
 
1 dl fiber havregryn
2 dl vatten
1 nypa salt
1/2 apelsin
En skvätt lättmjölk
Några sötmandlar och russin
 
Blanda havregrynen med vattnet och saltet. Rör om innan du stoppar in i mikron i ca 3 min (akta så det inte kokar över bara) Skala och tärna apelsinen, strö den över gröten tillsamamns med russinen och nötterna. Mjölken häller du lite fashion runt sidorna. Easy peasy. Men akta, gröten är het. (Fyyndigt Klara. Väääldigt fyndigt.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback