Pannkakstårta med smak av lime

Godmorgon. I dag har jag sovmorgon fram till 12.30. Hehe typ det ändå jag har nu förtiden... Men jag ligger inte på latsidan för det, nej, givk upp 7.30 för att göra mig i ordning för ett möta Elin i Sollentuna och köra ett svettigt gympass. Armar, bröst och rygg blir det nog idag :) Min frukost i dag är: kaffe (med maaassa mjölk), vatten, fruktsallad (vindruvor, jordisar och apelsin) med lättyoghurt, mûsli, kokos och kanel tillsamman med ett lättstekt ägg på¨low carb bröd. Meeen igår, igår hade jag frukostfest!! Då tog jag igen missad barndom och gjorde mig min första PANNKAKASTÅRTA!!
Pannkakorna:
1 banan
1 ägg
1 äggvita
2 msk mjölk
3 msk kokosflingor
1/2 lime
vaniljpulver alt. vailjsocker
Rapsolja til stekning
 
Mixa bananen tillsammans med ägget, äggvitan och mjölken. Tillsätt kokos och vaniljpulver tillsammans med saften i från den halva limen och även skal från denne. Stek i en stekpanna med lite rapsolja på LÅG VÄRME (inget mjöl i vilket gör de lite kluriga att
steka..)
 
Limekvarg:
1 dl kvarg 
1/2 lime
Vaniljpulver alt. vaniljsocker
1 tsk stevia strö
 
Riv skalet ifrån limen och pressa ned halva den med kvargen, vaniljen och stevian. Varva kvarg, pannkakor och toppa med vad du vill, Jag valde ite banan och hallon. SÅ GOD TESTA, JAG BER ER!! 
 
-Klara
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback