TAPAS. Typ.

Hej alla. Idag åt jag min middag (bokstavligen) på mina läxböcker... Den blev ändå god bara det att min bror åt upp mitt stekta ägg när jag gick iväg. Helvetet höll på att utbryta innan mamma kom och skrek på mig. Vill göra mig lite kvällsnacks i detta pluggande men vågar inte gå upp... Pappa, kom hem och rädda mig!!!!!
 
 
Klaras variant på Tapas:
 
Tonfisk:
Tonfisk på burk (i vatten)
Citron
Citronpeppar
Du lägger upp så mycket du vill ha och toppar med pressad citron och citronpeppar. Easy!
 
Ägg:
1 ägg
Salt och peppar
Stek det på båda sidorna men det ska ändå vara lite löst i mitten. Salta och peppra ENA sidan.
 
Guacemole:
1/2 avokado
Gräddfil/Creme Fraich
Citronpeppar
Mosa avokadon, tillsätt en liiten klick gräddfil/creme fraich och citronpeppra enligt ditt tycke
 
Grönsakswok:
1/3 röd paprika
1/2 tomat
Lite färsk basilika
Färsk inefära
Vatten
Paprikapulver
Hacka grönsakerna, basilikan och ingefäran och stek de tillsammans med en liten skvätt vatten. Krydda med lite paprikapulver. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback