Ugnsbakad chokladgröt

Imorse hade jag lite tid över och testade att göra min gröt i ugnen. Lite komplicert och tog ett tag men resultatet blev en god, mastig och mättande frukost.
 
 
1 dl havregryn
5 msk mjölk (alt. 3 msk mjölk och 2 msk kaffe som jag körde)
1 msk kakao
1 äggvita
1 msk bakpulver
1 1/2 msk kokosflingor
En nypa salt
1/2 mosad banan
 
Sätt ugnen på 225 grader. Blanda samman alla ingredienser och häll i en ugnssäker form (eller klicka ut den på bakplåtspapper som jag gjorde) och sätt in i ugnen i 15-20 min. Jag toppade med kvarg, naturell yoghurt och blåbär som jag mixat och den andra halvan av bananen. Vääldig fin men vääldigt mastig så nästa gång halverar ingredienserna och tar en macka med keso eller liknande till. En kopp te och vatten passar utmärkt som dricka :)
-Klaris

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback