Valnötsbröd

När inte jag är sugen på mat är det ett tecken på att jag är halvt döende. Att jag även måste läsa min 950 sidor långa bok gör inte saken bättre (okej, den låg där mest som dekoration. Öppnade den, lästa en sida. Bestämde mig för att den inte var värd min uppmärksamhet) Var verkligen inte sugen på att ställa mig och steka eller hacka så googlade upp ett valnötsbröd som blev SJUKT GOTT! Enkelt att slänga ihop och god smak (nästan som pannkakor). Fungerar till frukost, kvällsmål, mellis, eller, ja, som "sjukmål". 
 
 
1 ägg
0.5 dl kesella (kvarg)
1/2 msk graham- eller rågmjöl (jag tog det sistnämda)
1 msk fiberhavre
En nypa salt 
En näve hackade valnötter
 
Sätt ugnen på 225 grader. Blanda ihop alla ingredienser till en jämn smet och klicka ut två jämstora cirklar på en form med bakplåtspapper. Sätt in i ugnen mellan 10-12 minuter. Jag hadehårdost på den ena och philadelphiaost på den andra, toppat med körsbärstomater. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback